Turné er gøy!
Da er vi godt i gang med turnéen av Hærmennene på Helgeland!
Gjorde unna sør-Troms (Finnsnes, Harstad, Sjøvegan, Sørreisa og Heggelia) i forrige uke. Bodde et par dager på Bardufoss og fikk med meg både bursdagsfeiring for Ingeborg på Setermoen (om enn veldig kjapt), snowboardkjøring i Målselv og ridning! Jeg har jo ikke sittet veldig mye på hesteryggen i oppveksten, så det var en utfordring. Men feig er man jo ikke, så jeg klamret meg fast i manen og la hesten i galopp. Eller... la og la... Hesten bestemte vel forsåvidt selv at den skulle galoppere og da hadde ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt :) Men veldig moro var det! Ikke like moro dagen etter, da jeg var så støl at jeg såvidt kunne gå. Snowboard og ridning på én helg var tydeligvis litt mer fysisk aktivitet enn det kroppen min var vant til...
Nå har vi kommet oss nordøstover, og i løpet av de siste dagene har vi vært i Kirkenes, Vadsø og Båtsfjord. Nå sitter jeg på hotellet i Tana etter en harry-tur over grensa til Finland. Planen for den neste uka er Karasjok, Lakselv, Honningsvåg, Alta og Hammerfest, før vi avslutter i Troms igjen med Nordreisa og Skjervøy.
Dessverre har jeg mistet den adapter-tingen som gjør at min kinesiske kameralader passer i norske stikkontakter, så jeg har ikke fått tatt noen bilder ennå. Og det er tydeligvis ikke så vanlig med kinesiske kontakter i Finnmark, for det er umulig å få tak i en passende adapter. Men nå har jeg kjøpt en norsk plugg og har store planer om å kappe ledningen og teste mine tekniker-egenskaper (les: mine egenskaper til å få en av teknikerne på turnéen til å ordne laderen min). Så forhåpentligvis kommer det noen bilder etterhvert.
Ellers kommer jeg sørover 15. mars og blir i Oslo og omegn frem til 4. april.


0 Comments:
Post a Comment
<< Home