Monday, February 2

Oi!

Her var det lenge siden det hadde skjedd noe...

En kjapp oppdatering om hva som har skjedd etter jul:
  • Vi har hatt premiere på Hærmennene på Helgeland av Henrik Ibsen. Nå spilles den i Tromsø frem til 14. februar, og deretter skal vi på turné i Troms og Finnmark frem til 8. mars. Info, bilder og anmeldelser av forestillingen finner dere her.
  • Det har vært filmfestival! Filmfestivalen i Tromsø er en av Norges største, og det var fullt kjør og god stemning hele uka. Fikk sett masse film, i alle sjangre og fra alle verdenshjørner!
  • Jeg har vært på møter på Riksteatret ang. turnéen av Pan, den produksjonen jeg jobbet med her oppe i høst. Jeg skal på utlån til Riksteatret i noen måneder for å få reise rundt i Norge med denne forestillingen, fra Grimstad i sør til Lofoten i nord. Jeg gleder meg! Info og spilleplan ligger her, og jeg håper på at kanskje noen vil komme og se når vi er i nærheten.
  • Ingeborg og Jørn-Atle har fått ei nydelig lita jente! Hun ble født i Tromsø den 21. januar, på selve soldagen (den dagen da sola endelig kommer tilbake etter to måneders mørketid). Jeg fikk komme på besøk på sykehuset og hilse på, og det var veldig hyggelig!
  • Anne-Marie har vært her; først og fremst for å hilse på det nyankomne barnebarnet, men hun rakk en tur i teatret også.
  • Therese har vært på besøk, og Reidar og jeg fikk oss en tur på volleyballkamp!
  • Det har vært Nordlysfestival, en klassisk musikkfestival. Fikk ikke med meg så mye, men jeg så to av skuespillerne på teatret fremføre Stravinskijs Historien om en soldat sammen med Ensemblet Ernst. Det var veldig bra!
  • Nå er Dyveke på besøk! Hun skal være her en uke, og vi skal prøve å få med oss noen kulturelle begivenheter (bl.a. minst 3 turer i teatret), NM i reinkappkjøring og lassokasting (det er Samisk Uke her oppe nå), og selvfølgelig hovedseverdigheter som Ishavskatedralen og mating av selene på Polaria.
  • I tillegg er Einar her oppe disse dagene (familien Stenmark-Lund har vært godt representert denne måneden), så i morgen blir det teatertur på ham også!
Ellers går livet sin vante gang. Lyset er tilbake, snøen ligger fortsatt (om enn såvidt etter noen dager med varmegrader) og jeg bruker dagene til å slappe av, gå på kafé, lese, og så jobbe litt innimellom da. Og trene! Jeg har faktisk vært på sånn treningsveiledningstime på SATS, så nå er det lagt en "hvordan-få-Tine-i-form"-plan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home