Sunday, June 29

Superferie!

Dyveke og jeg har vært på besøk hos Cathrine i Tokyo!

Cathrine hadde laget ukeplan til oss med alt vi skulle se og gjøre. Aktivitetene var nummerert og merket i guide-boka. Helt genialt!

Dette er leiligheten til Cathrine og Lucky. Nei, den er ikke større. Ja, vi fikk plass alle fire. Der det er hjerterom er det husrom!

I Tokyo er det mye lyd. Høy lyd. Overalt. Her har Dyveke fått nok av et av byens maaaange kjøpesentere.

Japansk mat er ikke alltid like lett å spise. Ofte er bitene veldig store, og det er vanskelig å skjære noe som helst med spisepinner...

Vi fikk prøve oss som kokker av japanske pannekaker. Heldigvis hadde vi bruksanvisning!

Og resultatet ble veldig bra!

Cathrine, Lucky, meg og Dyveke. Tror Lucky etterhvert syntes 3 norske jenter på en gang ble litt i meste laget...

Cathrine og Dyveke foran en 8-etasjers elektronikkbutikk!

Øl og tang med Cathrines svenske venninne Åsa.

På japansk bad. Vi badet og skrubbet oss i varme svovelbad og ble ordentlig rene og pene. Etterpå var det mat og drikke, før vi overnattet på madrasser på gulvet i en sovesal.

Vi er ganske fine, eller hva?

På tide å se noen templer.



På sushi-bar.

Dyveke er litt skeptisk..

Mye folk på plassen utenfor Shibuya stasjon.

Cocktails i baren på Park Hyatt Hotel, der hvor Bill Murray bor i Lost in Translation.

Fin utsikt fra hotellbaren!

Litt annen standard på grøsser-utestedet Alcatraz/ER, et "mentalsykehus". Vi ble sperret inne på vår egen celle, måtte gjennom "legesjekk" og servitørene var utkledd som sykepleiere.

På et tidspunkt gikk også lyset og en gærning kom løpende inn i cella vår forfulgt av paniske sykepleiere. Høres kanskje ikke så skummelt ut, men jeg kan love at vi hylte!

Drinkene ble servert bl.a. i sprøyter og reagensrør...

Mange stilige skyskrapere i Tokyo!


Vi hadde en veldig, veldig bra ferie!!! Tokyo var en kjempemorsom og spennende by, med masse å se på og oppleve. Hit må man dra igjen!

3 Comments:

At 12:22 pm, Blogger Cathrine said...

Fikk nesten lyst til å dra hit jeg også av å se på bildene deres:)

 
At 11:09 pm, Anonymous Anonymous said...

Det så veldig morsomt ut!

Klem Thea<3

 
At 5:36 pm, Blogger Cathrine said...

Hei,hei,hei...Nå begynner vel dette å bli en stund siden.
Har du virkelig bedre ting å ta deg til enn å oppdatere blogg?

 

Post a Comment

<< Home