Friday, June 12

PAN-turné, del 3

Snipp, snapp, snute, da var PAN-eventyret ute...

Søndag hadde vi siste forestilling i Svolvær, og nå er jeg kommet meg hjem til Tromsø. Godt å være hjemme igjen etter å ha vært på veien mer eller mindre sammenhengende siden midten av februar. Men så moro det har vært!

Her kommer bilder fra siste turnébolk:

Vi begynte siste turnéuka i Mosjøen.


På Polarsirkelen på vei over Saltfjellet.

Stokmarknes. Hurtigruta er på vei nordover.

Reidar skulle ønske han kunne være med den...

Vi nærmer oss Lofoten


På ferja fra Melbu i Vesterålen til Fiskebøl i Lofoten

Lofotveggen i bakgrunnen. Per, Reidar, Maria og Sverre i forgrunnen.

Jeg tror jeg har sagt det noen ganger før, men Norge er vakkert!

Gravøl etter siste forestilling i Svolvær. Brødrene Kjerstad med mor Gunhild.

Maria, Reidar og Villy, samboer med Gunhild på Kjerstad. Gunhild og Villy var så greie og låne ut rorbusuiten de hadde leid i Svolvær til fest og fanteri!

Regissør Yngve tok turen nordover for å få med seg siste forestilling, og festen såklart!

Når festen var over satte noen av oss kursen mot Kjerstad, et fantastisk sted på Tjeldøya i Ofoten, og barndomsstedet til Per og Morten. Vi tilbrakte 3 dager der, og fikk tid til en ordentlig avslutning på turnéen. Og til litt mimring. I august i fjor var hele gjengen på Kjerstad en helg i prøvetida og sprang i skogen, skjøt med hagle, kasta sko på vannet og gjorde mange andre ting som kunne gi oss inspirasjon til forestillingen. Og koste oss veldig. Det gjorde vi denne gangen også, med:
  • grilling på brygga
  • bading i stampen på terassen...
  • ...og i sjøen midt på natta
  • båtturer
  • folkemusikkonsert i god Ylvingen-stil i gymsalen på den nedlagte barneskolen (der Per i sin tid var den eneste i sin klasse)
  • soling på terrassen
  • og selvfølgelig mye god mat og mye god drikke!
Vi ble hentet med båt i Lødingen og derfra var det en halvtimes tur over fjorden til Kjerstad.

Skipper Villy peker ut kursen for Kåre Scenemester og kjæresten hans Ann.

Maria, Sverre, Kåre og Bestefar Kjerstad.
Grilling på Sverrebrygga.

Kåre og Reidar utenfor naustet på Sverrebrygga.

Utsikten fra brygga en eller annen gang i løpet av natten.

Maria i gang med å forberede hvalgryte...

...mens Reidar, Sverre og Morten slapper av i sola.

Og det gjør jeg også.

Reidar hadde veldig lyst til å ta med katten Susie hjem.

Vertinnen kunne slappe av litt hun også.

Bestefar Kjerstad og Maria

Det ble fyr i stampen også!

Det har vært en herlig turné og et fantastisk år med PAN!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home