PAN-turné, del 3
Snipp, snapp, snute, da var PAN-eventyret ute...
Søndag hadde vi siste forestilling i Svolvær, og nå er jeg kommet meg hjem til Tromsø. Godt å være hjemme igjen etter å ha vært på veien mer eller mindre sammenhengende siden midten av februar. Men så moro det har vært!
Her kommer bilder fra siste turnébolk:
Maria, Reidar og Villy, samboer med Gunhild på Kjerstad. Gunhild og Villy var så greie og låne ut rorbusuiten de hadde leid i Svolvær til fest og fanteri!
Regissør Yngve tok turen nordover for å få med seg siste forestilling, og festen såklart!Når festen var over satte noen av oss kursen mot Kjerstad, et fantastisk sted på Tjeldøya i Ofoten, og barndomsstedet til Per og Morten. Vi tilbrakte 3 dager der, og fikk tid til en ordentlig avslutning på turnéen. Og til litt mimring. I august i fjor var hele gjengen på Kjerstad en helg i prøvetida og sprang i skogen, skjøt med hagle, kasta sko på vannet og gjorde mange andre ting som kunne gi oss inspirasjon til forestillingen. Og koste oss veldig. Det gjorde vi denne gangen også, med:
- grilling på brygga
- bading i stampen på terassen...
- ...og i sjøen midt på natta
- båtturer
- folkemusikkonsert i god Ylvingen-stil i gymsalen på den nedlagte barneskolen (der Per i sin tid var den eneste i sin klasse)
- soling på terrassen
- og selvfølgelig mye god mat og mye god drikke!
Vi ble hentet med båt i Lødingen og derfra var det en halvtimes tur over fjorden til Kjerstad.
Skipper Villy peker ut kursen for Kåre Scenemester og kjæresten hans Ann.
Maria, Sverre, Kåre og Bestefar Kjerstad.



















0 Comments:
Post a Comment
<< Home