Monday, February 6

Førstedamer, galla og besøk!

Joda, her har det skjedd saker og ting i det siste!

Først: First Lady Suite. Forestillingene gikk bra, men uten spesiell entusiasme verken fra oss eller skuespillerne. Stykket var veldig merkelig, musikken enda merkeligere, men alt i alt gjorde da alle en god jobb! Jeg skal forhøre meg om noen har tatt noen bilder som jeg kan legge ut, for det så da bra ut!

Deretter (og litt samtidig): Besøk! Har hatt besøk av både Mamma og Henrik, samt Christian, Camilla og Astrid, og det var kjempehyggelig! De fikk alle med seg forestillingen og omvisning på LIPA, og Henrik og Christian gjorde seg også godt kjent med Liverpools natteliv! (Henrik fikk også med seg after show party til First Lady Suite sammen med skuespillere og teknikere og kom tilbake til hotellet kl sju om morgenen... Så det spørs vel om mamma og pappa lar ham besøke meg igjen...) Jeg var dessverre ganske opptatt de dagene jeg hadde besøk, men jeg tror da de klarte å underholde seg selv!

Til slutt: LIPAs 10års-jubileum. Det var litt av et opplegg. Hovedattraksjonen var gala-forestillingen i Liverpools konserthus, med Paul McCartney tilstede. Klisjeene kom på rekke og rad, med det ene musikalnummeret etter det andre. Jeg hadde forutsett høy klisje-faktor, men det klarte faktisk å overgå alle mine forventninger! Så det var definitivt en hyllest i største LIPA-ånd! Har prøvd å finne noen bilder, men det er visst ikke så lett. Vet ikke egentlig hvordan jeg skal beskrive hele opplegget, men hvis jeg sier kor med 200 mennesker, gamle "hjemvendte" studenter, storband, tromme-ensemble, dansere og 1500 inviterte gjester, så får dere ihvertfall et inntrykk av størrelsen, om ikke av kvaliteten... På denne Aftenposten-siden skriver de om forberedelsene, og det er bilde av Marieke, som er en god venninne av meg. (Og her skriver Liverpool Echo om historien bak LIPA - hvis noen skulle ha god tid en dag...) Nei, LIPAs 10års-jubileum er noe jeg er glad for å ha fått med meg, for det var virkelig en opplevelse!

Ellers har Tiril vært her denne helgen - kjempekoselig! På lørdag var vi i Manchester og hilste på Ben, søndag var vi på Beatles-museet (endelig kom jeg meg dit etter 2 1/2 år i Liverpool!). Til lørdag kommer sannsynligvis Gjermund, og Håkon skal være her noen dager neste uke også! Så det er masse besøk og moro!

Nei, nå må jeg gjøre noe fornuftig!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home