Pepperkakebaking og juleverksted!
I dag er det klart for pepperkakebaking, så Dyveke og jeg, samt Benedikte - en klassevenninne av Dyveke, brukte hele kvelden i går på å lage pepperkakedeig! Å lage pepperkakedeig er en langtekkelig prosess; først skal sukker, sirup, vann og krydder varmes opp, så skal smøret tilsettes, og så skal dette bli helt kaldt før man kan tilsette mel og natron. Og det å få en svær kjele med varmt smør og sukker til å bli helt kaldt er ikke gjort på en-to-tre! men vi koste oss med en falske vi mens vi ventet, så det ventetiden ble ikke altfor lang... Og deigen ble veldig god til slutt! Så nå får vi se hvordan det går med andre del av pepperkakeprosjektet i kveld! Vi har nemlig ikke kjevler, ikke pepperkakeformer og en ovn hvor temperaturjusteringen kun fungerer sånn halvveis og døra faller av i tide og utide. Mer i utide enn i tide, dessverre. Så det blir interessant å se resultatet! Fortsettelse følger...
Ellers har vi nå begynt prøver på 'First Lady Suite' - den neste forestillingen jeg skal jobbe på - og det går nokså glatt foreløpig. Det er en veldig liten produksjon, så det er en deilig avkobling etter de to forrige LIPA-forestillingene jeg jobbet på som var massive! 'First Lady Suite' er en musikal om fire av Amerikas førstedamer gjennom tidene, så det betyr mye research på meg! Jeg har tilbrakt de siste dagene med å prøve å finne ut hvordan innpakningen til de amerikanske godteriene Tootsie Rolls og Lifesavers så ut i 1936... Ja dere, stage management er spennende greier!
Å, jeg har endelig fått lastet inn bildene fra da Emil var på besøk, så her kommer de:




Ja, det var kanskje ikke verdens mest spennende bilder, men som dere kan se koste vi oss på kjøkkenet med gluhweihn!
Vel, nå kommer jeg jo snart hjem også! Bare 4 dager nå! Gleder meg veldig! Det blir greit å få en pause fra Liverpool nå! Har så godt som tatt juleferie allerede, vi er ganske late om dagen. I dag hadde vi frokost i senga til Dyveke mens vi så 'Breakfast at Tiffany's', og kom oss ikke ut av pysjen før klokka nærmet seg to... Og så har jeg jo fått meg så deilig morgenkåpe, så det gjør det jo ikke noe lettere! Så ja, det blir godt med juleferie!
Vel, det var det...


0 Comments:
Post a Comment
<< Home