Thursday, December 1

I dag er det første desember, det er første desember i dag!

"Alle nisseunger små, opp og stå, ut og gå (eller noe sånt)! Det er første desember i dag!"

Ja, dere! Da er adventstiden offisielt i gang! Den var sånn halvoffisielt i gang på søndag med tenning av det første adventslyset, men i dag åpnet Dyveke og jeg den første luken i hver vår sjokoladekalender og da er det jul! I kveld skal det halvmeter høye plastjuletreet trekkes ut av skapet og dekoreres etter beste evne! Og Ben viser gode takter til å bli en ekte nordmann - i år har han laget adventskalender til meg! En litt utradisjonell kalender; jeg fikk to cd'er med tilsammen 24 sanger på, og så skal jeg høre på en hver dag! Som jeg kanskje har nevnt tidligere ser Ben det som sin plikt å prøve å musikkutdanne meg (akkurat som Cathrine og nå også André, se kommentar til forrige blog), dvs. få meg til å like samme musikk som ham... Men jeg må innrømme at det er mye spennende musikk ute i verden som jeg aldri hadde funnet på å lete etter på egen hånd! Så takk til dere all tre!

Ellers får Dyveke besøk i morgen av Emil som hun gikk i klasse med på Kulturama, så da fylles huset igjen med folk. Både Mike og Ben dro i går etter å ha vært på besøk en stund, så jeg var litt bekymret for at vi skulle bli ensomme... Men dengang ei!

Jeg prøver også å gjøre leksene mine om dagen (på oppfordring fra min skoleelskende bror), så i går satt jeg oppe til kl tolv og prøvde å finne noe klokt å si om filmen "Brazil" i forhold til filmatiseringen av Orwells "1984". (Har dere ikke lest boka; les den! Har dere ikke sett filmene; se dem! Men les boka før dere ser "1984", "Brazil" kan dere se når dere vil!) "Brazil" er visstnok basert på "1984" så det burde jo være muliog å si noe fornuftig i den sammenheng, det er bare det at jeg er så utrolig dårlig på å analysere filmer! Jeg setter meg ned, starter filmen, tenker "Tine, nå må du følge nøye med på kostymer, scenografi og sånn, slik at du har noe fornuftig å skrive i analysen etterpå", men så fort det har gått 5 minutter er jeg så oppslukt av handlingen at jeg glemmer alt jeg skulle følge med på! Jeg har det samme problemet i teateret; jeg sitter og følger med på en prøve og skal egentlig ta notater, men plutselig glemmer jeg alt og bare lever meg inn i handlingen. Så analysen min er ikke så lang foreløpig...

Og den blir vel ikke noe lenger med mindre jeg setter i gang, så nå skal jeg bare gå hjem og spise lunsj og så er jeg klar til timer med fornuftig arbeid!



Hva jeg hører på akkurat nå: David Bowie

Hva jeg har gjort i dag i stedet for å gjøre det jeg skulle gjøre: Sove, spise lang frokost, drikke te, snakke med Cathrine på msn, latt være å gå til et møte, sett en miniforestilling med 2.klasse designere og teknikere som viste oss masse kule kostymer, merkelige konstruksjoner, pyroteknikk og fancy lys, og nå oppdatert bloggen min!

Hva jeg egentlig skulle ha gjort: Stått opp tidlig, spist en kjapp frokost, skrevet analyse og skrevet, skrevet, skrevet, skrevet, skrevet, skrevet...

3 Comments:

At 8:00 am, Anonymous Anonymous said...

ja ja ja...
Hvorfor gjøre i dag det man kan gjøre i morgen??
Man må passe på å gjøre det morsomste først i tilfelle man ikke kan få gjort begge deler.
Akkurat som å spare den beste skiva i matpakken til slutt og så er man mett når man endelig skal begynne på den...
Nei, funker ikke ass.

 
At 4:55 pm, Blogger Tine said...

Så sant som om jeg skulle sagt det selv!

 
At 9:39 pm, Blogger Therese said...

Kan se ut til å være et familieanliggende det der... skulle ha lest massevis til eksamen selv, men har heller fokusert på å gjøre det julekoselig og å pleie gode vennskap på café. Mye artigere!!

 

Post a Comment

<< Home