Kjeder meg...
Jeg har innsett at jeg nå må begynne å gjøre litt skolearbeid. Det er håpløst å gi meg oppgaver med deadline langrt framover i tid, for da blir de gjerne utsatt og utsatt... Men i dag tok jeg meg selv i nakken, tok laptopen under armen og satte kursen mot LIPAs Learning and Resource Centre (LRC) for å jobbe litt. Og litt har jeg da fått gjort. Det er bare så mye annet spennende å se på og så mange å snakke med!
Men det jeg egentlig skal gjøre er å planlegge en happening i parken / kirkegården ved katedralen her. Vi har et fag som heter Client-Led Design Project som går ut på at LIPA får inn en klient utenfra (i mitt tilfelle St. James Garden's Friends) og vi skal sammen med dem komme opp med et prosjekt. Jeg har tenkt å arrangere en "tidsreise" i parken, hvor jeg har skuespillere som spiller gamle, døde og begravde Liverpool-karakterer. Publikum vil møte disse karakterene når de tusler rundt i parken og vil av dem lære litt Liverpoolsk historie. Så det jeg HAR gjort i dag er å undersøke om det var noen interessante mennesker som bodde i Liverpool på 1800-tallet. Jeg fant en fyr som har den flotteste grava i parken - William Huskisson, en av Liverpools store sønner

Du tror at denne mannen må ha gjort noe stort når han ble begravet sånn som dette! Men det han er mest kjent for er at han er den første som ble drept av et tog! Helt sant!
Joda, så jeg tror det kan bli en morsom idé å fremheve Liverpools helter fra 1800-tallet! Oppgaven er selvfølgelig helt teoretisk, vi skal bare komme opp med ideen og presentere den til disse vennene av denne hagen, og så skal de evaluere oss. Men disse vennene (som så vidt jeg har forstått består mest av gamle menn som syntes det er moro å passe på en park) har fått en god del penger i forbindelse med Liverpool Capital of Culture i 2008, så hvis de blir overbegeistret for en av våre ideer kan den faktisk bli realisert! Og det hadde jo vært moro!
Ellers var jo Ben og jeg i Norge i helga, men det vet jo egentlig de fleste av dere siden jeg møtte dere enten i Oslo eller Moss! Det var veldig koselig i hvertfall, både å se familie og venner og å se alle på Oslo Nye igjen! Men nå har jeg bestemt meg for å holde meg i Liverpool en stund fremover etter å ha tilbrakt 3 helger på rad rundt omkring alle andre steder! Men jeg har fått bekreftelse på min reservasjon på et hotell i Praha i dag, så alt er klappet og klart for tur etter nyttår!
Vel, nå kommer snart Ben til Liverpool, så da har jeg en god unnskyldning for å gå hjem! Og jeg begynner å bli ganske sulten...


0 Comments:
Post a Comment
<< Home