Mandag 24. oktober
Sukk... Da var nok en LIPA-produksjon over...
For dere som ble veldig bekymret etter å ha lest mitt innlegg forrige torsdag kan jeg trøste med at foretillingen ble veldig bra til slutt! Premieren på torsdag gikk over all forventning og det ble bare bedre og bedre på fredag og lørdag. Så vi er veldig fornøyde med resultatet! For å se bilder fra forestillingen klikk på linken som sier Oh...War bilder.
Ellers hadde jeg historiens lateste dag i går! Kom oss opp av senga rundt kl 2, tenker jeg, og planla å gå på kafe og spise frokost / lunsj. Men når vi kom utenfor døra var det et marked i gata vår - det engelskmennene kaller Farmer´s marked! De solgte ferske grønnsaker, brød, ost, salami og andre ting de produserer på bondegårdene i nærområdet! Og så var det en mann der som solgte hjemmelaget iskrem!!! Så da ble vi ruslende litt der, handlet litt og så måtte vi jo gå hjem med det vi hadde handlet... Og så måtte vi jo prøvesmake iskremen... Så da hadde det plutselig gått en time til. Og når vi da endelig kom oss ut igjen hadde alle kafeene stengt, og restaurantene hadde tatt sin lille pause mellom lunsjservering og middagsgjester så de hadde også stengt. Til slutt fant vi en gresk restaurant som hadde åpent, så det ble gresk salat, tzaziki, sardiner og hjemmelagde kjøttboller til frokost. Og en flaske vin... Men klokka var da blitt fem, så frokost er kanskje å overdrive... Etterpå gikk vi på kino og så "Corpse Bride". Jeg holder på min teori om at den ble laget på fritiden mens de filmet "Charlie og sjokoladefabrikken" siden så og si alle de samme skuespillerne er med! Men som vanlig med Tim Burton: Filmen var veldig underholdende og veldig bra!
I dag har jeg vært litt mer produktiv. Men bare litt. Klarte å komme meg ut av senga i halv tolv-tiden og brukte så en times tid på å vaske badet, noe som jeg fort skjønte ikke hadde vært gjort på en stund... Så hadde jeg en deilig frokost med hasselnøtt- og sjokoladebrød, salami, bringebærsyltetøy og ost - alt hjemmelaget (dog ikke hos oss). Nå sitter jeg på LRC (Learning Resources Center - dvs. biblioteket) på LIPA og prøver å forberede meg til de neste 6 ukene. Denne uka er ISW (Independent Study Week - engelskmennene er galde i forkortelser...) så vi har ingen timer. Jeg har derimot innsett at de neste ukene blir hektiske, så jeg tenkte at jeg for en gangs skyld skulle ligge litt i forkant. Her følger planene mine for de neste ukene:
- Til helgen skal Ben og jeg til York for å besøke broren til Ben, James, og se om vi kan finne Christian også.
- På mandag om en uke kommer Ida på besøk fra Stockholm og blir til torsdag.
- Neste helg drar Ben og jeg, og sannsynligvis også Dyveke og Mike til Newcastle for å besøke Tiril (og tante Astrid).
- Helgen etter det igjen skal Ben og jeg til Oslo for å prøve å få med oss siste foretilling av "En Handelsreisendes Død".
- Og helgen etter der igjen kommer Martin og Christine på besøk hit.
Og midt oppi alt dette har Ben og jeg 2 års jubileum (ikke dårlig, hva?) og Ben har bursdag! Så joda, det skjer da nok om dagen! Men ikke så mye at jeg ikke trener! (Så hah, Cathrine!)
Vel, nå har jeg skrevet alt for mye. På tide å gjøre noe fornuftig!
Tine.


4 Comments:
This comment has been removed by a blog administrator.
teorien din er korrekt i følge et charlie og sjokoladefabrikken program jeg så på tv for en liten stund siden!
Er det sant? Ben bare lo av meg og sa "Særlig! Litt av et fritidsprosjekt!" Og det må jeg jo forsåvidt si meg enig i...
om det er et "fritidsprosjekt" vet jeg ikke...men sånn som jeg forstod det så bare passa det greit å gjøre det litt parallelt.
Post a Comment
<< Home