Snart helg igjen!
Og snart er jeg på vei til Oslo! (Vel, egentlig ikke før i morgen, men...) Nå er jeg egentlig på vei til Manchester. Ben og jeg skal på teater i dag, Ben fikk forestilling i presang på 2års-dagen vår. Og jeg fikk skikkelig kule cocktailglass!

Og på tirsdag var det Bens bursdag! Jeg bakte kake!

Er den ikke fin? :) Jeg har aldri vært noen superbaker. Den var faktisk ganske fin helt til jeg fant ut at jeg ville dele den i to og ha fyll i midten. Da datt den fra hverandre. Så da tenkte jeg at jeg kunne lime den sammen med glasur, så jeg satte i gang og smeltet sjokolade og smør og lagde masse glasur... trodde jeg. Men når jeg hadde spredd det utover toppen var det visst ikke nok, og da hadde jeg gått tom for smør og sjokolade, så resten av glasuren ble laget kun av melis og kaffe. Og da fikk jo den en annen farge... Og bare for å gjøre det enda stiligere puttet jeg en haug med sjokoladebiter på toppen. Og så fikk jeg plutselig for meg at jeg ville skrive Ben i glasur, hvit denne gangen, men som dere kan se gikk ikke det så veldig bra. Jeg glemte at både kaka og den mørke glasuren var fortsatt varm, så den hvite glasuren rant bare utover. Men Ben var i hvertfall veldig fornøyd:

Og den smakte godt!
Og så lagde jeg middag på kvelden! Og det ble utrolig nok ganske bra! Kylling med sitron og hvitløk med bakte søtpoteter med aioli!


Vi ser ganske fornøyde ut - Ben fordi han fikk mat og jeg fordi mine husmorplikter endelig var over!


0 Comments:
Post a Comment
<< Home