Wednesday, November 2

Besøk og besøke!

Nå er Ida kommet på besøk! Kom mandag kveld og blir til i morgen. Vi tilbrakte mesteparten av gårsdagen ruslende rundt i Liverpools gater, eller rettere sagt havner. Vi var på Albert Docks som er Liverpools svar på Aker Brygge og tittet i koselige, rare, små butikker og var på Tate Modern Museum. Etterpå gikk vi til Quiggins som er et lite alternativet kjøpesenter i sentrum og spiste lunsj. På kvelden spiste vi middag med Dyveke og Mike, før Ida gikk berserk i Ben & Jerry-fryseren i en butikk i nærheten! (For de som ikke er klar over hva Ben & Jerry's er så er det sannsynligvis verdens beste is!) Etterpå møtte vi Lewis (han er i Liverpool med noen studenter for å titte på Liverpools fantastiske arkitektur!) på en pub og satt der resten av kvelden! Det var veldig hyggelig!¨

Ellers har jeg store nyheter! Jeg skal bli "tante"! For de av dere som nå tenker "hva har Henrik gjort nå!?" eller mindre sannsynlig, men dog "hva har Thea gjort nå?" kan jeg berolige dere med at det er Bens storebror James som skal bli far! Vi var i York i helgen og besøkte ham og kjæresten (som verken Ben eller jeg hadde møtt før) og etter en fantastisk middag på en restaurant ved elven ble den store nyheten avslørt! Ben var i sjokk resten av kvelden... Faktisk resten av helgen...

York er forresten en helt utrolig vakker by! Det er en by helt etter mitt hjerte, med trange gater og smug, koselige små kafeer og butikker og et dusin sjokolade- og fudgemakere! Og selvfølgelig en fantastisk katedral, York minster. Vi møtte Christian også og han tok oss med til noen av Yorks cocktailbarer lørdag kveld.

Ellers har jeg nå forberedt Astrid på at vi kommer på fredag, Ben, Mike, Dyveke og jeg, og det var ikke noe problem! Som alltid er det åpent hus i Moor Crescent, noe som er veldig hyggelig! Og jeg har også brukt de to siste dagene på å prøve å få tak i billetter til Liverpool - Portsmouth den helgen Martin og Christine kommer, og etter noe som føles som timer (både tidsmessige og ikke minst pengemessig) på telefonen til Anfield fikk jeg i dag billetter! Så vi skal på kamp!

Vel, Ben og jeg hadde egentlig tenkt oss på kafé nå (Ida er med og ser på en av Dyvekes klasser), så jeg får avslutte nå.

9 Comments:

At 5:19 pm, Anonymous Anonymous said...

jeg skvatt så veldig at jeg holdt på å miste kaffekoppen på ibooken når jeg leste "jeg skal bli tante".

dagens leksjon er altså:
først lese ferdig, så reagere.

jeg har forresten bestemt meg for at til våren så skal jeg og cathrine besøke deg!

nok en gang må JEG ta initiativ;)
vi ses!

 
At 10:41 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei !

Jeg har lest og sett på morsomme bilder. Tydelig at dere har et sosialt liv med både venner og familie !

Jeg har sendt penger som du ba om !

Drar til Spania på golf-tur.

 
At 7:22 pm, Blogger Tine said...

Kjempekoselig André! Jeg venter på besøk! Ellers kommer Ben og jeg til Oslo neste helg - kanskje vi kan sees da?

Og takk for penger, pappa...

 
At 8:04 pm, Anonymous Anonymous said...

Oslo neste helg?
Kult!

ring eller send meg en mld så kan vi finne på no!

 
At 11:34 am, Blogger Cathrine said...

Hæh? Skal vi besøke Tine?

 
At 11:36 am, Blogger Cathrine said...

Men det jeg egentlig skulle si før jeg klikket meg inn her og så til min forundelse at jeg skulle besøke deg nå etter 3 år, var Gratulerer med tante-tittelen..
Jeg hadde vel strengt tatt ventet at jeg skulle få den før deg men...
Urettferdig!

 
At 3:10 pm, Anonymous Anonymous said...

ja cathrine, hvis ikke jeg bestemmer meg for at du og tine skal tilbringe tid sammen så skjer det jo ikke.

jeg er på en måte booking byrået deres;)

 
At 6:31 pm, Blogger Tine said...

Tusen takk, André. Både Cathrine og jeg setter stor pris på det!

 
At 4:02 pm, Anonymous Anonymous said...

M'ern du er så flink til å skrive blogg du! får liksom aldri tid til å sette meg ned, jeg. å huff. når kommer du hjem for jula? jeg komer hjem formiddagen den 16.des. GET EXCITED 'BOUT THAT ONE!!! hihi. klemmer

 

Post a Comment

<< Home