Og vi maler og vi maler, og det blir så fint og flott!
I går dukket nemlig John (vår utleier) opp med en maler! Etter at vi i månedsvis har prøvd å få ham til å komme og reparere doen, dodøra og å åpne vinduene som ble limt sammen når de malte utsiden på vårparten en gang, har han nå funnet ut at han vil redekorere leiligheten! Vi fikk beskjed for to og en halv uke siden om at de ville komme etter tirsdag (?!) og etter flere e-mailer til pfic (utleieselskapet) de siste ukene med spørsmål om de kan utdype 'etter tirsdag' og hva de skal gjøre, fikk vi denne tirsdagen beskjed om at de skulle komme i morgen (i går). Og at det bare er å spørre hvis vi har noen spørsmål. Så Dyveke sender e-mail igjen og spør når de kommer og hva de skal gjøre. Forvirra? Det var vi ihvertfall når vi klokka 08.30 hører en fyr ute i gangen som roper 'hallo! hallo! hallo!' (for vi er veldig sjelden spesielt våkne kl 08.30... studentlivet er herlig!). Uansett, John kommer med en hyggelig maler som nå har malt badet, kjøkkenet (i allefall deler av det - vi fikk heldigvis beholde de rosa veggene og de blå og oransje kjøkkenskapene...), gangen og to av veggene på rommet mitt! Nå har jeg ikke noen 'før'-bilder, men jeg skal legge ut noen 'etter'-bilder senere i dag eller i morgen. For det har blitt ganske fint, skal du se!
Ellers har Ben vært her fra tirsdag til onsdag, som han alltid er, for å være trener for kung fu-klubben her i Liverpool. I går var vi veldig huslige - spiste lang frokost mens vi lyttet til maleren plystre på kjøkkenet, før vi gikk på kafe og drakk en kopp kaffe, handlet egg, melk og smør og gikk hjem og bakte muffins! Og mens muffinsen var i ovnen støvsugde jeg kjøkkenveggene og vinduskarmene for å gjøre alt klart for maleren, mens Ben var på telefonen med sin far og desperat prøvde å forklare ham at vi ikke trenger et hus i Manchester! Bens bror skal jo som tidligere nevnt bli far og gifte seg, og Bens foreldre har sammen med Bens brors forlovedes foreldre (henger dere med?) bestemt seg for å hjelpe de vordende foreldre med lån til å kjøpe hus. Så når Ben i går fikk en melding fra sin far hvor det stod noe sånn som 'are you free for me to call you to talk about money, babies and houses' trodde Ben selvfølgelig at det var rettet mot hans eldre bror. Men dengang ei! Bens far har nå nemlig fått det for seg at vi også trenger hjelp til å planlegge og sikre vår fremtid. Og det er jo veldig hyggelig, det er bare det at fremtiden vår er ikke planleggbar for tiden! Så stakkars Ben tilbrakte en halvtime i telefonen for å prøve å få sin far til å forstå dette, men hans far var i 'serious mode' (for å bruke Mr Harveys egne ord...) og var ikke veldig lyttende! Så jeg følger dramaet i familien Harvey med spenning og koser meg stort!
Vel, det var dagens oppsummering av hendelsene i Tines spennende Englands-liv, med høydepunkter som somlete utleiere og overengasjerte foreldre!


7 Comments:
Jeg "småler" og følger også spent med på utviklingen i Harvey-familien..... Undres hva vi blir konfontert med på vår London-tur??? Mamma.
Ja, det lurer jeg på også! Jeg tenkte jeg måtte advare dere litt...
jeg går glatt inn i 'serious mode' jeg..Blir det servert øl? bror
hvor da? i england? selvfølgelig!
er ben en kung fu mann?
så TØFFT!
gratulerer:)
halla, ja jeg kommer hjem 16 des, blir hjemme til 16 januar saa klart vi maa finnne paa noe!! drar til texas til tirsdag, spille semi i nationals, bare 2 kamper unna aa vaere NATIONAL CHAMPIONS! herregud, d r helt sinnsykt!! wish us luck!
Lykke til!!!
Post a Comment
<< Home