Monday, April 16

To produksjoner oppe og går!

Nå er det lenge siden forrige oppdatering, men det har vært litt hektisk i det siste. Jeg har klart å rote meg oppi litt for mange prosjekter på en gang, så dagene strekker ikke helt til...

Hadde to premierer forrige uke. Den første av en produksjon som heter "Streetlights and Shadows" med Box of Tricks Theatre Company, de samme som jeg jobbet med i februar. Det handler om en jente som mister sin beste venn, Laurie, i en ulykke og hun tilbringer mesteparten av tiden sin på stedet der Laurie døde. En dag kommer en mann gående og de begynner å prate sammen. Og mannen fortsetter å komme tilbake. Siden jeg er så dårlig på resymeer kan dere få lese sammendraget fra hjemmesiden:

"My Mum had a sister. She died, when they were kids. She doesn’t talk about her, but every May, when she sees the cherry blossom, she walks a little slower. She used to have a sister. I used to have Laurie."

Manchester. A leafy suburb. A street, a stone wall.
A young girl sits on the wall, surrounded by flowers. Once, her best friend would have sat beside her. Now, she sits alone. People pass, life goes on. Until one day, a man comes. He sits down beside her, and keeps coming back.

Streetlights and Shadows is a play about grief and love; how they bring people together and keep them apart.

Det er en veldig fin forestilling! Og vi har fått gode anmeldelser, både i The Stage og Time Out, så vi håper på fulle hus fremover!

Her er noen bilder:













Den andre forestillingen som hadde premiere forrige uke er en litt lystigere opplevelse. Den heter "Rosencrantz and Guildenstern... survived?" og handler om, ja, Rosencrantz og Guildenstern, to karakterer fra Shakespeares "Hamlet". Rosencrantz og Guildenstern er to av Hamlets gamle venner som plutselig dukker opp fra intet og forsvinner på samme måte, uten noen introduksjon eller forklaring. Det siste man ser til dem er at de skal reise til England med Hamlet, men skipet kommer aldri frem og alle antar at de er døde. En annen forfatter, Tom Stoppard, ble inspirert til å skrive et stykke som filosoferte over hva som egentlig skjedde med disse to karakterene, kalt "Rosencrantz and Guildenstern are dead". Forestillingen jeg jobber på er en nyskrevet versjon av hva som kan ha skjedd med Rosencrantz og Guildenstern. I denne versjonen ender de opp på en øde øy uten å vite hvordan de kom dit eller hvordan de skal komme seg bort derifra. Her er et kort sammendrag:

Rosencrantz and Guildenstern (previously seen in "Hamlet" and "Rosencrantz and Guildenstern are Dead") materialise from out of nowhere onto a desert island in the middle of a vast ocean, inexplicably escaping the pirates that attacked their ship. Unsure of how they arrived, unable to leave, and sensing that they may in fact be dead, the 'Danish Duo' endeavour to discover the answers that they so desperately seek. Or kill each other trying. If they're not dead already, of course!

Det er en veldig morsom liten forestilling!

Ellers er jeg på dagtid på prøver for "Hedda Gabler" og oppfølgeren "The Man of the Future is Dead" som skal til Bucaresti i mai. Det er en kjempemorsom gjeng så jeg tror det kan bli en bra uke (men ganske hektisk også, tror jeg...). Gleder meg masse!

Ellers er det strålende sol og over 20 grader i London om dagen, så det jeg har av fritid prøver jeg å tilbringe utendørs! Hadde håpet på å komme hjem til Norge med en litt imponerende brunfarge, men det ser dårlig ut så langt. Med arbeidsdager fra 09:00 til 23:00, og mesteparten av den tiden tilbrakt i et mørkt teater, er det ikke så mye brunfarge å få...

3 Comments:

At 3:57 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei Tine!
Jeg sitter nå på data på skolen sammen med Ingrid,vi skal ri i dag. (18/4/2007)

Gleder meg til du kommer hjem:)

Foresten på skolen allså her hvor jeg er nå har jeg meg selv som bakgrund fra bloggen her jeg har lagret begge bilden av meg fra vi hvar og besøkte deg.

Klem Thea

PS Jeg fikk bildene av deg og Ben når dere skulle spise påskeegget vi sendet dere det, så koselig ut:)

 
At 6:35 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei Tine;)

Dette ser jo kjempe morsomt ut...:D Skriver egentlig en liten kommentar til deg fordi min mor ikke skjønte hva hun skulle gjøre. Men lurer litt på om du har en mail adresse hvor det er mulig å få tak i deg på?

Skjønner jo at du er ganske oppatt fortiden og ikke kan svare så mye på telefoner.

Hilser fra alle her på Hoppern-toppen:D:D

Klem Christine (",)

 
At 11:58 pm, Anonymous Anonymous said...

Vedr. uteliv - er det mulig å bli brun i London ? I geografi-timene fra skoledagene hørte vi om smog'en i London ?
Her er et lite dikt om dette :

Are your dog afraid of the smog ?
Wait for the moon,
you have a wolfe quite soon.
Anonymous

 

Post a Comment

<< Home