Saturday, February 3

Rural

Da er forestillingen oppe og går, hadde premiere på tirsdag. Jeg vet jeg har vært dårlig på å fortelle hva denne forestillingen går ut på, men det er litt komplisert...

Det er et nyskrevet stykke (visstnok del 2 i en trilogi) og handler om to gutter, Rob og Jim, som prøver å rømme fra det samfunnet de tilhører. Det er et stort skille mellom byene hvor arbeiderklassen bor, og landsbygda hvor de rike og mektige har bosatt seg i store villaer. Det er litt "1984"-aktig... Så disse to guttene rømmer fra byen (som landsby-folkene har satt fyr på) og prøver å komme seg til kysten hvor de skal reise med en ferje til et nytt land og til en ny start. På veien bryter de seg inn i tomme villaer på landsbygda, og i en av disse villaene dukker det opp ei jente, Annie. Det viser seg at villaen tilhører en av de aller mektigste mennene i hæren og jenta er datteren hans. De tar henne som gissel og skal bytte henne bort mot billetter til ferja. Billettene skal de få av en fyr som heter Gas og mens Rob er ute og snakker med Gas i telefonen viser det seg at det er Jim som har tent på byen, ikke landsby-folka, fordi han var så deprimert over hvordan samfunnet hadde utviklet seg. Han mener at hvis byene brenner ned ville alle få en ny start og alt ville bli mye bedre. Dette forteller han til Annie før han angriper henne med en kniv og deretter tar livet sitt. Rob kommer tilbake, finner Jim død på gulvet og Annie døende. Resten av stykke dreier seg om om Rob skal dra fra Jim og Annie for å komme seg til ferja eller om han skal bli. Hvis han blir, kommer hæren, med Annie's far i spissen, til å drepe ham. (Jeg skjønner nå hvorfor jeg ikke er forfatter... Dette er kanskje den dårligste beskrivelsen av stykke jeg noengang har lest... Det er faktisk bedre enn det høres ut som, og veldig dramatisk til tider!)

Her er noen bilder:




0 Comments:

Post a Comment

<< Home