Wednesday, January 24

En begivenhetsrik helg!

I helgen har vi hatt Therese og Tor på besøk og det var veldig, veldig hyggelig - og begivenhetsrikt for Ben og meg også! Vi var på Portobello Road markedet for første gang (og det blir sannsynligvis også siste gang vi drar dit på en lørdag...), vi var på italiensk tapas restaurant, vi tilbrakte mer tid på Hamley's enn jeg noen gang har gjort og brukte mer penger på Hamley's enn jeg noen gang har gjort (hvem ville trodd at en leketøysbutikk kunne være så spennende?). Og vi tilbrakte mye tid med å spille våre nyinnkjøpte spill fra Hamley's, spesielt The Big Taboo som inneholdt en liten fyr kalt Bendy Bob.

Therese og Tor med Bendy Bob!

På søndag hadde jeg en kaffeavtale med to av stage managerne jeg jobbet med på Royal Exchange i Manchester, Jo og Clare. Og det ble nok en markedsdag for meg. Vi dro til Spitalfields Market og Brick Lane øst i London, og det var et veldig koselig område. Så neste gang dere kommer Tor og Therese, har vi nye markeder å vise frem! Det var veldig koselig å se Jo og Clare igjen, og inspirerende å snakke med noen som faktisk jobber med store produksjoner. Clare skal snart på Europa-turné og Jo jobber med en produksjon som heter 'Love Song' i West End. Og mens vi var ute og tuslet møtte vi på en av skuespillerne fra Jo's stykke, Neve, så vi pratet litt med henne og hilste på hennes foreldre. Hun så ut som en typisk skuespillerinne, med store solbriller og hatt. Etterpå fortalte Jo at hun var ganske berømt og måtte gå rundt sånn for ikke å bli gjenkjent, og at de hver kveld hadde gærne fans som ikke ville la henne være i fred hengende utenfor teatret. Så jeg spurte forsiktig hva denne skuespilleren hadde gjort som hun var så kjent for - jeg hadde jo ikke kjent henne igjen - og det er ganske mange ukjente kjendiser i London. "Først og fremst filmer" sa Jo. "Har du sett Scream-filmene? Hun er hovedpersonen i dem". Det var da det gikk opp for meg at jeg nettopp hadde hilst på Neve Campbell. Og enda snålere: at jeg nettopp hadde hilst på Neve Campbell's foreldre!

I går, mandag, var det derimot tilbake til den teaterverdenen jeg tilhører, med 3 ukjente skuespillere i et iskaldt pubteater i Kennington (er ikke helt sikker på hvor det er, men det er stoppen etter Waterloo og det er absolutt ingenting der). Men jeg liker pubteatrene, alle skuespillerne virker hyggelige, alle de andre involverte virker hyggelig, og nå jobber vi på spreng frem mot premiere på tirsdag. Så det blir spennende. Det er et nyskrevet stykke, men jeg tror ikke dette er rette tiden for å prøve å forklare hva det handler om. Stykker er ganske komplisert og nå er det litt for sent og jeg har vært først på prøver og så på jobb på Fogg's, så jeg tror det er bedre om jeg går og legger meg nå og prøver å forklare en annen gang!

1 Comments:

At 7:38 pm, Blogger Cathrine said...

wow! tøft! du begynner å få litt av en "store-internasjonale-kjendiser-jeg-har-hilst-på" - liste nå!
og jeg leser se og hør... kan jo bare ringe deg!

 

Post a Comment

<< Home