Sol og ordentlig påskevær i London!
Ja, jeg vet at det ikke er påske helt ennå, men de siste dagene har det vært kjempedeilig å være London-beboer! Solen har skint fra knallblå, skyfri himmel. Caféene har satt ut alt de har og eier av utebord. Iskaffe virker plutselig fristende igjen. Pubene har åpnet sine bakhager. Og alle er veldig, veldig blide! Og så får folk så god tid når det er fint vær. Jeg beveger meg så lite som mulig i Camden i helgene fordi det er så stappfullt av folk og man blir bare dyttet hit og dit. Jeg blir som gjerne bare irritert av å gå i Camden i helgene. Men denne søndagen skulle jeg møte en venninne for en kjapp kopp kaffe før formiddagsforestilling i Hampstead og vi avtaltes å møtes i Camden fordi det var i nærheten. Og det var så koselig! Ikke det at jeg trodde det ikke ville være koselig å ta en kopp kaffe... Men vi satt altså midt i Camden, en søndag formiddag, i verste turist-tid, og jeg var ikke irritert en eneste gang! Det var fullt av folk, men alle var så avslappet og rolige. Og det finnes neppe et bedre sted på en solfylt søndag enn langs kanalen i Camden!
I går hadde jeg helt fri for en gangs skyld - ikke noe jobbing og ingen avtaler! Ben og jeg dro opp til et lite område i London som heter Highgate for å nyte solen. Highgate er nesten som en liten landsby midt inne i London. Det var ordentlig merkelig å kjøre bussen opp dit for plutselig var det trær, fugler og litt plass! Vi spiste to-retters frokost (!) før vi tuslet en tur på Hampstead Heath. Hampstead Heath er et stort park- /friområde og det var det perfekte sted å tilbringe en solrik ettermiddag!
Alt-i-alt må jeg si at det var en veldig vellykket fridag!


0 Comments:
Post a Comment
<< Home