Fantastiske Liverpool!
Jeg kan hate Liverpool gjennom mesteparten av høsten og vinteren, men når våren kommer er det ikke noe sted som er så fantastisk! Det er noe med det å slite seg gjennom et halvt år med regn, regn, vind, regn, vind, regn, vind, storm, regn, vind, regn og så videre som gjør at når solen titter frem blir den verdsatt desto høyere! Da gjør det ikke noe at det fortsatt er kaldt og at det blåser så fort du beveger deg en meter ut fra husveggen. Solen redder dagen!
Her er Mike og Dyveke utenfor stamkafeen, The Quarter, for en times tid siden:

Merkelig hvordan alle får et sånt fornøyd smil rundt munnen og stikker frem haka når solen kommer frem!The Quarter er det beste stedet i verden! For det første er det kun ett minutt unna både LIPA og leiligheten vår og for det andre er det sol der hele dagen! Og så lager de kjempegode cappuccinoer og frappér! Og god pizza! Og de har åpent hele kvelden! Eneste minuset er at de ikke har øl på tappekran... Men det er det nok andre steder som har. God kaffe er vanskeligere å få tak i!
Ja, så i dag har jeg gjort lite... Først var jeg en halvtimes tid og så på denne fotoseansen som jeg har rigget lys til. Deretter gikk jeg en tur ned til byen, kjøpte billetter til The Cut på Liverpool Playhouse (med Ian McKellen i hovedrollen!!!), var på H&M og kjøpte solbriller og var i banken for å høre om jeg kunne få et VISA-kort (ingen suksess...). Så gikk jeg en tur til LIPA, booket noen øvelsesrom til neste uke for en forestilling jeg har ansvar for, sendte litt email, gikk hjem og spiste lunsj og kjeftet på Dyveke og Mike for at de ikke hadde vært ute i det fine været (klokka var godt over to, solen skinte og det var ikke en sky på himmelen, og de lå hjemme og sov!), hvorpå jeg brukte 5 minutter på å fundere over hvorfor jeg har begynt å høres ut som pappa... Så satt jeg en times tid på Quarter med Mike og Dyveke, gikk til byen og kjøpte solkrem og after sun lotion (huden er ikke vant til så mye sol!) og selvbruningskrem (igjen; huden er ikke bortskjemt på sol...) og nå er jeg hjemme en tur før jeg skal på en ny fotosession og deretter ut og ta en øl med Mark fra snekkerverkstedet. Jøss, jeg har visst gjort en del i dag allikevel.


0 Comments:
Post a Comment
<< Home