Tuesday, March 14

Kanelbollebaking

Ja, i går var en ordentlig kanelbolledag! Jeg gjorde absolutt ingenting i går, gnisten forsvinner liksom helt når det regner og blåser ute... Så jeg satt på sofaen hele dagen og leste ca 400 sider (begynte på Red Dragon, først boka i Hannibal Lecter-trilogien, og den var ikke mulig å legge fra seg!) uten å få så veldig dårlig samvittighet. Det som er fint med gode bøker er at man blir så oppslukt av dem at man glemmer å tenke på alt man skulle ha gjort og dermed glemmer man også å få dårlig samvittighet for alt man ikke gjør!

Men vi bakte altså kanelboller på kvelden, her er noen bilder!

Se bildet av Dyveke som kjevler ut bolledeigen så skjønner dere hvorfor vinglassene er så fulle...

Som sagt, etter 2 1/2 år med bollebaking i Liverpool har jeg fortsatt ikke klart å kjøpe meg en kjevle. Men en vinflaske fungerer like bra!


Joda, vi koser oss vi!

2 Comments:

At 11:24 pm, Anonymous Anonymous said...

Noen må lære meg litt om vin. Min 1 1/2 liters fanta funker ikke like bra som kjevle.

 
At 3:56 pm, Anonymous Anonymous said...

så det er sånn det blir gøy å bake ja..
tipper det blir ekstra gøy hvis man har en kjevle hver!

 

Post a Comment

<< Home