Sunday, February 19

Valentine's Day og besøk, besøk, besøk...

Ja, tirsdag var Valentine's Day, kjærlighetens dag!

"Den 14. februar år 270 døde Sankt Valentine. Han måtte bøte med livet etter at han motsatte seg Keiser Claudius 11 befaling om at unge menn ikke skulle gifte seg. Gifte menn var lite å stole på i krigen, og han trengte mange menn der. Derfor dette forbudet, men Sankt Valentine forsvarte alle menn som giftet seg til tross for dette. Han signerte sitt brev til sin kjære fra fengslet, "Fra din Valentine"."

Valentine's Day skal feires! Ben overrasket meg med billetter til Broken Social Scene-konsert i Manchester!!! Det var kjempebra! Vil kanskje gå så langt som å si at det var den beste konserten jeg har vært på noensinne! De spilte i nesten 2 1/2 time, uten oppvarmingsband eller pause! Klikk her for å gå til Broken Social Scenes myspace-side hvor dere kan høre to av sangene deres. Før konsterten lagde Ben middag til meg bestående av noe av min engelske yndlingsmat; curly fries og yorkshire puddings! Curly fries er pommes frites, men de er helt krøllete!


Fasinerende, eller hva?

Yorkshire pudding lages av en røre som er nesten lik som pannekakerøre og så stekes det i ovnen i små, runde former. Til slutt ser de slik ut:


Godt er det! Og veldig tradisjonelt engelsk!

I tillegg hadde vi pannekaker med Ben & Jerry's iskrem når vi kom hjem på kvelden! Så Valentine's Day var en veldig bra dag!

Ellers har vi hatt besøk her den siste uka! Først av Håkon Sæther + bror, som kom for å se fotball og feire Håkons bursdag. De fikk gjort begge deler grundig. Mandag var de ute med Håkons "teaterbarn" (det er fire av oss her borte...) og tirsdag så de Liverpool slå Arsenal 1-0. Så jeg tror de hadde en bra tur!

Deretter kom Gjermund og vi har feiret Mark (snekkeren på LIPA) sin bursdag, og ellers benyttet enhver anledning til å kose oss med god mat og drikke!

Jeg har vært dårlig til å huske på å ta med meg kameraet i det siste, så det er ingen bilder til å dokumentere disse hendelsene... Men moro har det vært!

Ellers fikk jeg jo jobbtilbud her for en stund siden, som prosjektleder for en stort utendørs teaterforestilling i Moss fra etter påske til over sommeren! Kjempespennende greier! Dessverre har de måttet utsette hele prosjektet et år, så nå vet jeg foreløpig ikke helt hva jeg gjør denne sommeren. Jeg var forsåvidt litt lettet også over utsettelsen, selv om det var en fristende tanke å kunne gå rett fra LIPA til nesten 5 måneder betalt jobb, men nå kan jeg i hvertfall gjøre meg ferdig her i fred og ro. Og jobben er min neste år også!

Vel, det var vel det...

1 Comments:

At 12:19 pm, Anonymous Anonymous said...

Jeg kommer på forestillingen neste år.

 

Post a Comment

<< Home