Værfast ved bunnen av Båtsfjordfjellet
I dag har vi sittet mye i bil. Sittet mye stille i bil. I en bil som står stille. Vi har tilbrakt 2 1/2 time ved en veibom på riksvei 891 for å se om det var mulig å komme seg til Båtsfjord. Det var det ikke. Storm på fjellet satte en stopper for kveldens forestilling i Båtsfjord, og vi fikk en kveld på pub i Vadsø for å se håndballkamp i stedet.
Turneen går ellers greit. Litt lite folk på forestillingene de siste dagene, men god respons fra de som har vært der! Bortsett fra å rigge opp, spille forestilling og rigge ned igjen går dagene med til å spise utrolig mye god mat! De er veldig gode på mat her oppe i nord, synes jeg, og jeg har spist veldig mye god fisk og viltmat.
Noen morsomme opplevelser:
- I Karasjok var vi på lokal pub hvor de joiket på nabobordet. Det var jo artig.
- I Lakselv hadde Nille, i følge en eldre innfødt, endelig fått inn julepynten. Jeg skjønner forsåvidt at det tar litt tid å få ting opp hit.
- I Tana bru kjørte vi isvegen til Finland, altså kjørte på isen på elva. Tana bru består forresten kun av et gatekryss, en Shell-stasjon, en Rema-, en Narvesen og en G-sport-butikk, en sølvsmie, en kafé/gatekjøkken/pub og et hotell. Og en bro selvfølgelig.


1 Comments:
Flotte bilder.
P.
Post a Comment
<< Home