Sunday, January 6

Tromsø

I dag var dagen da jeg skulle være flink og oppdatere dere på hva som skjer i Tromsø om dagen, men søndagen har gått fortere enn planlagt så oppdateringen blir veldig kort...

Dagene går med til prøver på Dr Jekyll & Mr Hyde som vi drar på turné med om halvannen uke. Skuespilleren er en kamerat fra LIPA, Jørn-Bjørn, og regissøren er en av lærerne fra LIPA, så vi har mye moro! Ellers prøver jeg å tilpasse meg institusjonsteaterets regler og rutiner, det er nok å lære...

Her om dagen tok jeg noen bilder når jeg gikk til jobb på morgenen, så dette er hva jeg ser på veien:






Som dere ser begynner det å bli lyst her oppe. Disse bildene er tatt i halv elleve tiden, og dette er vel så lyst som det blir tror jeg. Ganske fint her da? Utsikten er i alle fall fin, byen i seg slev er vel ikke den vakreste, men den har sine sjarmerende trekk. Og det er utrolig mange koselige kafeer og barer her oppe! Og det er jo viktig. Og tromsøværingene er tydeligvis veldig glade i å gå ut, for det er folk på alle disse kafeene hele tiden også!

Ellers har jeg nå flyttet inn i den leiligheten jeg skal bo i frem til sommeren. Ligger ca 10 minutter å gå fra sentrum og ca 25 minutter fra teatret, så det er jo overkommelig. Men begynner å merke at Tromsø ligger i en fjellside, for det er mye oppoverbakker (og nedoverbakker sannsynligvis, men de merkes ikke like godt av en eller annen grunn...) Så jeg har vært støl i en uke nå... Leiligheten er ikke kjempestor, men med tanke på at jeg får den gratis skal jeg ikke klage. Den er stor nok for meg! Og den kan bli veldig hyggelig, bare jeg får tid til å gjøre litt med den. Foreløpig har de fleste butikker vært stengt innen jeg har kommet meg ut fra teatret, så jeg har utsatt "oppussingen" til etter vi har vært på turné.

Apropos turné, her er turnéruta:
  • 16. januar: Hammerfest (generalprøve)
  • 17. januar: Hammerfest (premiere)
  • 18. januar: Honningsvåg
  • 19. januar: Alta
  • 20. januar: FRI (Alta)
  • 21. januar: Lakselv
  • 22. januar: Karasjok
  • 23. januar: Tana
  • 24. januar: Båtsfjord
  • 25. januar: Vadsø
  • 26. januar: Kirkenes
  • 27. - 28. januar: FRI (Tromsø)
  • 29. januar: Skjervøy
  • 30. januar: Nordreisa
  • 31. januar: Heggelia
  • 1. februar: Finnsnes
  • 2. februar: Sørreisa
  • 3. februar: FRI (Tromsø)
  • 4. februar: Sjøvegan
  • 5. februar: Harstad
Så det blir en noen hektiske uker! Men jeg får sett mye av Finnmark og Nord-Troms i hvertfall, så det blir spennende!

Vel, jeg er på besøk hos Jørn-Bjørn og kjæresten Ida i kveld. Skulle egentlig bare hjelpe Jørn-Bjørn å pugge litt replikker, men nå har jeg fått både middag og is, og fått låne internettet deres! Veldig hyggelig! Så jeg får være litt sosial, eller kanskje komme meg hjem så de får være litt i fred, og så får jeg oppdatere mer senere!

2 Comments:

At 3:40 pm, Anonymous Anonymous said...

Høres ut som du er kommet godt i gang i Tromsø allerede. Fine bilder - bare pass på at du ikke faller i vannet på vei til jobb.

P.

 
At 11:52 pm, Blogger Therese said...

Fantastisk at du faktisk har fri den dagen jeg kommer oppover for å spille kamp! Gleder meg til å utforske Tromsø by night - begynner å bli en stund siden sist :)

 

Post a Comment

<< Home