Monday, September 24

Zzzzzzzzzz....

Da har jeg parkert meg i den store blå stolen i stua hjemme og her har jeg tenkt til å sitte i noen dager. Og gjøre absolutt ingenting!

De siste ukene har vært mer hektiske enn hva som er sunt, tror jeg. Har pendlet mellom London og Moss for å prøve å jobbe med tre prosjekter på en gang: Et i Moss, et i London og et i Ålesund. Det har gått sånn ganske greit, men nå er jeg ganske sliten!

Begynte i begynnelsen av september med "A letter to England" på Finborough Theatre i London. Det var en såkalt double bill, altså to forestillinger spilt på samme kveld, av to nyskrevne manus. Veldig spennende! Problemet var bare at vi kun spilte forestillinger på søndag og mandag kveld, så det var en annen produksjon der resten av uka. Dette betydde mye opp- og nedrigging... Og siden vi i tillegg hadde to forskjellige forestillinger ble det ekstra mye...

Så fort vi hadde hatt premiere på "A letter to England" begynte ukependlingen min til Moss; Moss tirsdag til lørdag, London lørdag til tirsdag! I Moss har jeg jobbet med planlegging av NonStop-festivalen, en scenekunstfestival med forestillinger mer eller mindre non stop hele døgnet (i alle fall fra tidlig om morgenen til sent på natten). NonStop-festivalen gikk av stabelen denne helgen, så den siste uka har timeplanen min sett ca slik ut:

Søndag / mandag:
  • Rigging, 2 x forestillinger og nedrigging av "A letter to England"

Tirsdag:
  • 10:50 - 13:45: Fly til Norge
  • 15:00 - 00:00: Planlegging av NonStop-festivalen

Onsdag:
  • 09:00 - 00:00: Planlegging av NonStop-festivalen

Torsdag:
  • 09:00 - 20:00: Planlegging og rigging til NonStop-festivalen
  • 20:00 - 23:00: Quiz på Mikrobryggeriet
  • 23:00 - 00:30: Rigging til NonStop-festivalen

Fredag:
  • 07:15 - 08:00: Morgenkaffe med Therese på Mors
  • 08:00 - 10:00: Siste planlegging av NonStop-festivalen
  • 10:00 - 23:30: Rigging, løping, kjøring, ringing, mer rigging, mer løping, mer kjøring, mer ringing, møte teknikere, mer rigging, mer løping, møte skuespillere, møte musikere, mer kjøring, enda mer rigging og mer løping og enda mer kjøring, mer rigging, mer løping, mer kjøring, mer rigging og mer løping.
  • 23:30 - 01:30: Øl på Café Riis!!!

Lørdag:
  • 09:00 - 02:00: Rigging, rigging, rigging, rigging, løping, kjøring, ringing, mer rigging, mer løping, mer kjøring, mer ringing, møte teknikere, mer rigging, mer løping, møte skuespillere, møte musikere, mer kjøring, enda mer rigging og mer løping og enda mer kjøring, mer rigging, mer løping, mer kjøring, mer rigging og mer løping

Søndag:
  • 09:00 - 11:00: Kjøre til Gardermoen
  • 13:45 - 15:15: Fly til London
  • 17:30 - 19:30: Rigging for "A letter to England"
  • 19:30 - 22:00: Forestilling
  • 22:00 - 00:00: Nedrigging
  • 01:30 - 03:30: Sove...

Mandag:
  • 04:00: Bussen / toget til flyplassen
  • 06:25: Fly tilbake til Norge
  • 12:30: Hjemme... sove...

Men fy søren så moro det har vært! Jeg liker jo å ha det travelt! Og når jeg har sett hvor god respons NonStop-festivalen har fått så er jeg egentlig ganske stolt! Føler litt at det er min festival nå. Eneste jeg synes er litt synd er at jeg ikke fikk sett noe særlig... Og det var masse jeg gjerne ville ha sett, for programmet var skikkelig bra! Alt fra konserter og teaterforstillinger til pantomime, balansekunst, dans og gjøgling! Det var forestillinger på Parkteatret, på Café Riis, i kirken, på taket av byens nye flotte (?) parkeringshus og ute på Revlingen. Hele programmet ligger her.

Her er noen bilder (copyright Moss Avis):

Mari Maurstad og Jimu Makurumbandi i barneforestillingen "Snipp, Snapp, Snabel":

Mimekunstneren Bill Bowers:

Terje Vigen med Teater Grimsborken på Revlingen:

Karianne og Kristian Kjærnes med ettermiddagskonsert på Café Riis:

Øystein Røger og Wenche Medbøe leste Ibsens tekster i Moss Kirke, mens Torbjørn Dyrud improviserte på orgel til:

Andreas Karlsen hadde frokostkonsert på Café Riis:

Øystein Røger leste H.C Andersens eventyr for barna på biblioteket:

Eskil Rønningsbakken åpnet NonStop-festivalen med akrobatiske kunster i en kran, 25-30 meter over bakken uten noen form for sikring (Han er fullstendig gal! Jeg turde nesten ikke å se på...):

Bente Børsum i "Min forestilling om mor":

Samuel Fröler (Skjærgårdsdoktoren...) leste dikt, historier og sanger i Moss kirke, akkompagnert av Stockholskvartetten:

Ellen Marie Carlsen Sunde og Liv Frengstad hadde lunsjkonsert på Café Riis:

Ja, det var moro å være i Moss i helgen! Men nå tror jeg at jeg går og legger meg...

1 Comments:

At 8:36 am, Blogger Cathrine said...

AA milde kineser!!!
Jeg tror jeg maa hjem og hvile etter bare aa ha lest om det.
Gubbenoa du er en toeff dame!

 

Post a Comment

<< Home