Jobbe, jobbe, jobbe...
Ja, ferien min er over. Hadde en veldig deilig uke hvor jeg reiste litt rundt i Norge på egenhånd. Var innom Lillehammer, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim og Røros, og fikk sett mye fjorder, fjell, skog og caféer. Og litt snø faktisk!
Men nå er det tilbake på jobb. Skal være på Parkteatret frem til jul, i tillegg til at jeg har fått meg jobb som følgespotkjører på Chat Noir i Oslo. Så det blir mange lange dager fremover. Men veldig gøy, da! Det å kjøre følgespot er en mye mer utfordrende jobb enn jeg hadde forestilt meg. Jeg trodde det bare var å prøve å treffe skuespilleren med lyset og så følge dem som best man kan. Men neida. Det er masse forskjellige filtre som skal vippes inn og ut, og størrelsen på spoten skal endres ettersom skuespilleren er langt foran eller bak på scenen osv. Innimellom må jeg styre den pinnen som endrer størrelsen med munnen fordi jeg ikke har noen ledige armer! Så det er litt av en utfordring! Men det liker man jo!
Ellers skjer det saker og ting på Parkteatret om dagen også. I helgen arrangerte vi Barnas Amfi Grand Prix og hadde masse unger på scenen som sang og danset. Det hele var fryktelig proft, med videosnutter hvor barna introduserte seg selv før hvert innslag og live-overføring fra green room hvor artistene satt under showet! Kjempemorsomt ble det (tilslutt... for det var mye stress i forkant) og ungene koste seg veldig virket det som!
Nå har vi nettopp begynt prøvene til Reisen til julestjernen som har premiere 2. desember. Litt av et puslespill å få profesjonelle skuespillere, arbeidende amatører og skoleungdommer til å kunne møte til prøver samtidig. Og den logistikken har jo jeg fått ansvar for da... I tillegg kommer det til mye opp- og nedrigging fordi vi skal ha Humorgalla
samtidig som vi spiller Julestjernen. Så én dag Humorgalla, én dag Julestjerna osv...I tillegg dukker det opp en bokmesse,
Sigvart Dagsland, Diabetesforeningen og noen andre prosjekter oppi det hele. Og så skal Parkteatrets produksjon av Snekker Andersen og julenissen ut på Østfoldsturné fra den 8. til 20. desember. Så jeg har nok å gjøre fremover,
for å si det sånn!Men moro blir det!


2 Comments:
Heia Tine!
Husk å puste!! (og drikke kaffe med meg :)
Post a Comment
<< Home