Joda, her skjer det mye! Det skjer så mye at jeg ikke har fått tid til å skrive noe som helst! Og så har jeg ventet på å få Mac'en min tilkoblet internett slik at jeg kunne laste opp noen bilder. Men det har jeg ikke fått til ennå, så bildene får vente.
Jeg jobber om dagen på et bittelite teater som heter Finborough Theatre i Earl's Court i London. Det er et pub-teater, altså et teater i andre etasje i en pub. Teatret tar maks 50 tilskuere, i gjennomsnitt har vi kanskje 15 - 20 publikummere per forestilling, så overgangen er stor fra TanGhost og fulle hus over hele verden!
Prosjektet heter 'Out Of Bounds' og består av to forestillinger, 'Tea & Sympathy' og 'Young Woodley', som vi spiller annenhver dag. Begge stykkene tar for seg livet på internatskole; 'YW' i England på 1920-tallet, 'T&S' i Amerika på 50-tallet. For en mer utbrodert beskrivelse, se Finborough's hjemmeside. Begge stykkene er regissert av en eks-LIPAer som heter Adam Penford. Han hadde regi på 'Oh What A Lovely War' som jeg jobbet med på LIPA for et år siden, så det var han som hentet meg over.
Londons teatre er delt inn i tre kategorier: West End, Off-West End og Fringe. West End er de store, prestigefulle teatrene der bl.a. alle de store musikalene går. Off-West End er fortsatt kjente, gode teatre, men de ligger ikke i Londons Teaterland, som West End kalles. Fringe er sånne teatre som Finborough. Små teatre som satser på mer ukjente produksjoner, skuespillere og regissører. Det betyr at både Adam, skuespillerne, alle designerne og jeg jobber helt gratis. Adam sitter selv med alle utgifter, men både for ham og skuespillerne er dette en måte å få vist seg frem på. De inviterer agenter, casting agenter og andre de vil skal komme, og håper på å bli 'oppdaget'. For meg er det noe å putte på CV'en, pluss en mulighte til å lære noe nytt. Og det har jeg gjort! I tillegg til de vanlige stage management-oppgavene styrer jeg også lys og lyd. Så jeg har måttet lære meg å programmere lysmomenter inn i lysbordet, samt å skifte sikringer i dimmere, bytte lyspærer i lyskasterne og alle andre ting som hører til med å være en teatertekniker. Litt skummelt er det å være den teknisk ansvarlige for forestillingen, men så langt har det gått veldig bra!
Har noen pressebilder fra forestillingen som dere kan titte på mens jeg venter på å få koblet min Mac til internett:
YOUNG WOODLEY:





TEA & SYMPATHY:


Ellers så bor Ben og jeg fortsatt hos foreldrene til Ben, noe som går veldig greit. Jeg tar toget til og fra London hver dag (tar ca halvannen time fra stasjonen her til teatret) og jeg får min daglige trim ved å sykle til og fra stasjonen. Men vi driver å leter etter leiligheter i London om dagen og har vår første visning på søndag!
Vel, det var vel egentlig det for nå... Skal prøve å oppdatere litt oftere! Lover!
Tine x



2 Comments:
takk for oppdateringen og lykke til på visning!
Fint å høre at du er i gang sånn litt "på randen".
Trond lurte på om du ville jobbe i julen ? Kanskje nødvendig når leilighet i London er på trappene ?
Hils Ben.
P.S. Trenger du sjekken fra LIPA, skal den sendes ?
P.
Post a Comment
<< Home