Fredag 16. september
Ja, da var det fredag gitt! Og jeg er tilbake i Liverpool etter noen netter i Manchester. Har vel innsett at i dag er det på tide å begynne å forberede seg litt til skoleåret starter for fullt på mandag.
Men litt nyheter først:
- På onsdag var jeg og så "Charlie og sjokoladefabrikken" på kino! Og den var helt utrolig! Dte må være sagt at filmen sannsynligvis var mer Tim Burton enn Roald Dahl, men det var ordentlig moro. Og Johnny Depp som Willy Wonka var verdt besøket i seg selv! Jeg blir mer og mer imponert over den mannen for hver film jeg ser ham i - han er et geni!
- I går var Ben og jeg på Urbis, et nokså nytt museum om Manchester og storbyenes utvikling. Det var utrolig interessant - lærte mye om Manchesters historie og om hvordan folk lever i storbyer rundt om i hele verden. Og så hadde de en glassheis som gikk på skrå, og jeg som fortsatt var i sjokoladefabrikkverden syntes det var utrolig moro!
- På kvelden var jeg ute med Jo og Ruth som jeg jobbet sammen med på Royal Exchange Theatre. De dro med seg en haug av skuespillerne fra "Romeo og Juliet" også, så vi ble en liten gjeng. Vi var på en irsk pub med live musikk - dere kan tenke dere selv!
Ellers har morgenen gått med til å gjøre opp alt av regninger og lignende som har ligget trofast og ventet på oss over sommeren. Og det å prøve å forholde seg til penger og Dyveke samtidig er ingen enkel oppgave. I dag prøvde hun å innbille meg at siden jeg hadde betalt £210 i regninger og hun £145 så skyldte jeg henne £40. Men vi fikk da ordnet opp til slutt!
Nå får jeg jobbe litt...
Tine.


0 Comments:
Post a Comment
<< Home